Dag 20

Herregud det er dag 20 alt. 😀 Siste dag i morra og gud som jeg gleder meg. Har vært veldig opp og ned dette prosjektet. Jeg har hatt gode dager og dårlige dager og jævlige dager, men nå er det snart slutt og jeg gleder meg til å komme tilbake til normalen. Skal være fint med melk i teen igjen og ikke minst, å kunne spille data som vanlig. Kunne sikkert ha godt av å ikke spille fullt så mye som før da, så jeg vuderer å innføre spillefrie dager i uken min. Kommer også til å kutte ned på melkeproduktene og egg kommer jeg ikke til å kjøpe lenger. Har lært en del om meg selv i løpet av dette prosjektet. Hvor avhengig jeg er av enkelte ting feks. Jeg tenkte at tre uker uten disse tingene ville være enkelt, men nå vet jeg bedre. Litt vanskelig å samle tankene i dag så jeg spør heller «Er det noe du lurer på anngående prosessen?».

Sjekkliste

Ting jeg MÅ gjøre:

– Være veganer. Jupp, men klar for å slutte. Er nok ikke helt der enda desverre, men som sagt, kommer til å kutte veldig ned på en del produkter. Honning og melk er jeg ikke helt klar for å slippe enda, men rømme og smør er erstattet med veganese og vegetabilsk smør fra «Mat med mening».

– Minst en halvtime Yoga hver dag. Ja, men i dag var jeg super stiv. Gangsperr i magen av alle steder. Har ikke akkurat gjort sit-ups.

– Minst 20 min. meditasjon hver dag. Jupp. På sofaen i dag, med Morten Eriksen som guide og katt på fanget som selskap.

– Ligge på Shaktimatten i 20 min. Blir før sengetid.

– Blogge om prosessen. Kan nesten ikke tro at jeg har blogget hver dag i 20 dager nå. Jeg er ikke akkurat den som blogger oftest sånn ellers.

– Ta vitaminene mine. Ja.

 

Ting jeg IKKE kan gjøre:

– Spille dataspill. Nei, men i dag hadde det ikke vært mulig heller.. I morres krasja maskinen min helt og jeg måtte i gang med masse scanning, sletting og avinnstalleringer for å finne ut hva pokker som var galt. Hele dagen gikk til det. Var ikke gøy å måtte avinnstallere så mange spill.

– Shopping. Nei, bare en liten tur på matbutikken.

– Spise ute på cafe eller restaurant. Nope.

 

Reaksjoner så lang (fysiske, psykiske osv): Mindre irritert i dag og jeg har faktisk sovet i hele natt. Hjelper nok det. Er utrolig lite motivert for skolen for tiden så jeg tenker enda mye på det. Blir intresant å se hva som skjer når jeg begynner på mine normale hverdager igjen. Vekten er enda 2 kilo under de vanlige 56, men det endrer seg sikkert raskt når jeg kan spise melkesjokolade igjen. 😛

1 kommentar

Filed under Art, Art school

One response to “Dag 20

  1. Allyson

    Hei hei,
    Siden du snart nærmer deg målet, så lurer jeg på hva du kommer til å fortsette med, eventuelt ikke fortsette med og hvorfor/hvorfor ikke:-)
    Det har vært kjempekjekt å følge prosessen din fra sidelinjen!
    Klem fra Allyson

Legg igjen en kommentar

