Dag 14

I dag har vært en veldig rar dag. Veldig mye som skjedde. Mye synes jeg da. I dag hadde jeg ingenting planlagt borsett fra å slappe av som jeg pleier på en søndag. Spise noe god mat, drikke en hel haug med te og se en episode eller fem av Buffy. Men universet hadde andre planer og plutselig fikk jeg en telefon av en venninne som sa hun var med noen som jeg bare måtte prate med. En reikimester som snart skulle til Japan og som ønsket å treffe mennesker som kunne fortelle han om Japan og kulturen osv. Selvfølgelig tenkte hun da på meg (japanofil her) og satte oss i kontakt. Før jeg viste ordet av det var jeg på vei ut til Sola Helsefarm hvor denne mesteren holdt kurs. Han skulle bare være her til i morra tidlig og ville gjerne treffe meg før han dro. Resultatet: en ny venn, ny kunnskap om reiki, masse Japan prat og en herlig time med healing av noe fantastiske mennesker jeg traff der. 😀 Viser seg at denne mesteren skal til Japan samtidig som meg så vi skal treffes der borte og jeg skal hjelpe han litt rundt omkring og i retur skal jeg få level 1 reiki kurs. ^_^

Sjekkliste

Ting jeg MÅ gjøre:

– Være veganer. Ja. Mye god vegansk dagen derpå mat.

– Minst en halvtime Yoga hver dag. Jeg prøvde, men fikk det bare ikke helt til for meg i dag. Var så sliten etter all reikien. Det ble med bare noen sol hilsener.

– Minst 20 min. meditasjon hver dag. Denne var også vanskelig. Fant ikke helt roen, men jeg satt en god stund og prøvde å slappe av.

– Ligge på Shaktimatten i 20 min. Tar 20 min før jeg sovner. Har også begynt å ligge litt med ansiktet på matten. Litt ubehagelig i begynnelsen, men så blir det herlig og varmt. Føles bra ut.

– Blogge om prosessen. Hver dag som vanlig.

– Ta vitaminene mine. Ops. %&#¤

 

Ting jeg IKKE kan gjøre:

– Spille dataspill. Nei, men har hatt så sinnsykt lyst til det. Har tenkt mange ganger “Bare litt. Bare bitte litt.”. Heldigvis klart å holde meg så langt.

– Shopping. Ikke så mye å shoppe på en søndag.

– Spise ute på cafe eller restaurant. Nope.

 

Reaksjoner så lang (fysiske, psykiske osv): Jeg er mindre irritabel i dag, men I går var det bare helt ekstremt. Jeg var rasende mot slutten av kvelden uten at jeg hadde noen aning hvorfor. Folk kunne så vidt snakke til meg uten at jeg klikka i vinkel. Det hele var veldig flaut. På vei hjem hadde sinne dempet seg litt og blitt erstattet med en deppa følelse. Var helt emo og det hele var veldig lite hyggelig. Vet ikke om det har noe med hormoner eller abstinenser å gjøre, men håper det slutter veldig snart.

Tålte alkoholen veldig dårlig i går og måtte slutte å drikke etter bare to glass. Fikk sinnsykt vondtiI hodet noe som ikke hjalp på humøret i det hele tatt og i tillegg ble jeg veldig trøtt.

En annen ting jeg har funnet ut jeg ikke tåler lenger er Pepsi. Har testet det ut i tre dager nå og funnet ut at Pepsi gjør meg pokker så dårlg. Første gang tok jeg ikke koblingen, men så begynte jeg å se mønsteret. Pepsi gjør meg helt sjelven og gir meg skikkelig hjertebank. I tillegg føles det ut som jeg har lopper i blodet og klarer ikke sitte stille. Skikkelig kjipt for jeg elsker Pepsi og synes det er herlig å ta ett glass og tre i helgen mens jeg koser meg med dataspill. Det er mitt helgekos liksom. Arg. No fun.

 

1 kommentar

Filed under Art, Art school

One response to “Dag 14

  1. kjersti

    kjenner igjen det sinnet etterfulgt av emo… noen dager er bare sånn.. hos deg mistenker jeg sterkt abstinenser til dataspill da =) kan og være grunnen til søvnproblemene.. abstinenser er ikke til å ta lett på!

Legg igjen en kommentar

