Et bedre liv? – 21 dagers performance prosjekt

Dette er en typisk hverdag for meg.

Te med melk og sukker, melkesjokolade og dataspill. Mine tre største laster her i livet. Men snart er det slutt. I alle fall i 21 dager fremover med start i morra. Fra og med da skal jeg inn på et 3 ukers prosjekt hvor jeg skal blant annet kutte ut overnevnte som jeg er så avhengig av og jeg skal være veganer i tre uker mens jeg gjør yoga og meditasjon hver dag i tillegg. Det hele skal blogges om her og helst oppdaters daglig. Jeg må også føre logg om det hele og sette opp dagsplaner for hver dag.

Ting jeg MÅ gjøre:

– Være veganer. Ikke så vanskelig tenkte jeg med det første. Jeg er jo vegetarianer allerede, men så begynte jeg å tenke over det og jeg tror nok ikke det blir så lett som jeg skulle ønske nei. Blant annet ingen melk, ost, egg, rømme, melkesjokolade og honning noe som betyr at jeg må begynne å lese innholdsfortegnelsen på mat veldig veldig nøye.

– Minst en halvtime Yoga hver dag.

– Minst 20 min. meditasjon hver dag.

– Ligge på Shaktimatten om morningen.

– Blogge om prosessen.

– Ta vitaminene mine. Høres kanskje ikke så vanskelig ut, men jeg er helt forferdelig dårlig til å huske å ta dem, eller bare ikke gidde og nå som kostholdet mitt forandrer seg så mye så er det viktigere enn før. Iallefall til jeg klarer å holde et balansert kosthold.

Ting jeg IKKE kan gjøre:

– Spille dataspill. Denne blir tøff for meg. Hver morning starter jeg med en kopp te og ti min. dataspilling. Det er min måte å våkne på og forberede meg til dagen. Jeg spiller også når jeg blir stressa så dette kan bli intresant.

– Shopping. Ingen shopping online eller andre steder. Eneste jeg kan kjøpe er mat, hygeneartikler og eventuelt medisiner om det skulle være nødvendig.

– Spise ute på cafe eller restaurant. Ingen chai mandellatte på Resept på en stund.

Ting som skal loggføres:

– Fysiske reaksjoner. Er det noe jeg får akutt lyst på? Får jeg noen slags abstinens reaksjoner? Mer/mindre energi? Hodepine? osv….

– Psykiske reaksjone. Påvirker det angstlidelsen min? Hvordan er humøret? Konsentrasjonen? Stresset? osv…

– Åndelig utvikling. Vanskelig å forklare, men kan ikke unngå å ta den med siden jeg er en veldig åndelig person. Vil meditasjonen feks. være med på å utvikle min åndelighet.

– Kreativitet. Påvirker det hele kunsten min på noen måte? Får jeg mer fokus nå som jeg ikke får spilt data hele tiden. Føler jeg meg mer kreativ av en en slik livstil? Jeg må også notere ned selvfølgelig vist jeg gjør noen brudd på noen av reglene.

«Mål»: (prosessen er viktigere enn målet)

– Bevistgjøring og kartlegging av min egen hverdag. Ting jeg forbruker, tar for gitt eller er avhengig av.

– Bryte mine avhengigheter og rutine mønster.

– Få en sunnere kropp og et roligere sinn. Min nye hverdag.

Min nye hverdag.

Legg igjen en kommentar

Filed under Art, Art school

Legg igjen en kommentar

